tisdag 24 januari 2012

Bullbak och funderingar runt år 2012

 

bulle

Idag har det bakats bullar på Djurgårdsgatan 27 man måste ju ha lite i frysen om det skulle komma någon förbi. Det är rätt roligt att baka tycker jag men man har så svårt att få tid till detta. Har även bytt ut jul gardinerna med så nu har jag helt fått ut julen här hemma. Nu har Helena bara 2 dagar kvar att jobba på Stålöv så nu får man se vad som väntar på henne. Tula min 7 månaders hund har idag varit helt galen. Allt har bitits sönder. Men kanske för att matte inte hade tid med henne idag. Har anmält henne till en utställning den 26 februari ska bli spännande att visa henne. Hon är en ovanligt duktig hund som jag tror jag kan ha till både jakt och lydnad, få se vad som händer.

 

2012 

Har även funderat lite på detta med 2012 .. märks när man surfar runt på nätet att många människor är oroliga. Olika spekulationer råder och man märker en oro i djupet i många texter. Något jag läste bl.a. var om detta med sol stormar som en del är rädda för ska öka nu år 2012. En sak som jag när jag läste om detta fenomen var att år 1879 var det en sån kraftig sol storm att det slog ut hela Europa och Nordamerika.  Visst är jag vaken och vill hålla mig underrättad om alla ting som händer nu i vår sena tid, men orolig är jag inte för jag vet att Jesus har full kontroll. Nä som kristen ska man hålla ögonen på allt som händer men inte oroa sig. Utan när man ser allt som händer, lyfta sin blick upp ty då är det närmare tills Jesus kommer.

Med dessa ord vill jag önska er alla en skön kväll

Jesus välsigne er.

kram Alex

6 kommentarer:

  1. WOOOW,,,nybakade bullar???...Ja det kan ju vara bra att ha ifall jag skulle dyka upp,ha,hahahaha!!!...Skämt åsido,,,jag tror att det kommer att hända mycket under detta året,men som du skriver,Jesus har allt under kontroll!!!...Kramar och önskan om Herrens välsignelse!!!

    SvaraRadera
  2. Helen: Ja du ska få bullar ifall du dyker upp... hihi.. jag håller med dig att det kommer nog hända mycket detta år...
    kram Alex

    SvaraRadera
  3. Det låter så väldans gott, med nybakt. MUMS !!! Vi behöver icke frukta för det som kommer. Herren har en ingång och en utgång för oss som tror. Hörde om dessa solstormar igår kväll på nyheterna. Plus att det skulle vara norrsken. Har aldrig sett ett norrsken live. Men det skall vara något helt fantastiskt. Ha en skön onsdag med dina " bitande djur " Hahaha !!! Tack för ett bra inlägg som medför till eftertanke. KRAAAMAR !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika: Ja underbart gott är det ju. Och visst är det skönt att inte frukta för något. Jag har heller aldrig sett detta men visst skulle det vara underbart. Ja du Annika idag har unghunden varit än mer galen.. allt har legat i sängen och då menar jag allt.
      Kram Alex

      Radera
  4. Jaha nybakade bullar hihi då får jag väl ta mej en sväng förbi Sävsjö snart då haha
    Så får vi hoppas att det går bra på utställningen med då med hunden ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kom förbi lilla Angelica och ta med din mor med. Alltid en dörr öppen här. Ja detta med utställningen ska bli spännande. Alltid lika nervöst med ny hund. Jag tycker hon är rätt ok annars hade jag aldrig gett mig ut med henne men sen är det så olika med olika domare.
      kram Alex

      Radera