tisdag 31 januari 2012

Hemfärd för min hund

Nu ska jag snart åka och hämta hem min hund Kelly. Hennes diagnos är :  Elakartad cancer som sitter nära hjärtat, samt lunginflammation.  Veterinären tycker att min hund ska få en sista tid med sin familj. Vilken fin och förstående veterinären. Hon tyckte för övrigt att Kelly var otroligt pigg på grund av allt. Jag frågade henne rent ut – så då tycker du inte att jag ska ta bort henne.. –nä det är Kelly för pigg för.

Med lite olika mediciner så får Kelly en tid till. Jag uppskattar när man är sådan mot djur, nu ska ni inte tro att jag skulle låta min hund lida. För hade eller kommer få ont så måste hon få somna in. Men det finns så många människor och veterinären som bara tar bort så fort det är att dom börjar bli gamla. Nu är ju Kelly sjuk men ändå hon är pigg. Trots detta. Man har ett ansvar att även ta hand om gamla hundar liksom gamla människor. Hundar har känslor, kan bli rädda oroliga och känna smärta, sorg och glädje. Jag har sett detta många många gånger..

 

ha en bra dag

Alex

6 kommentarer:

  1. Vad tråkigt för dig Alex. Men så är för oss alla. Ta nu vara på den tid, ni har kvar tillsammans. Och glöm inte bort, att hon har fått ha ett långt och lyckligt liv. Jag tänker på dig . Kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika ja tyvärr så är det så med detta med djur. Ja hon är lycklig nu med när hon får vara hemma. Du ska veta hon njuter nu.
      Tack för tanke
      kram

      Radera
  2. <3 <3 <3 Tänker på er kramar

    SvaraRadera
  3. Ja,,,man får ta vara på den tid man har tillsammans...Vet hur det känns,,,...KRAM!!!

    SvaraRadera