lördag 21 januari 2012

Underliga ting.

 

Shofar

Igår gick jag in på en blogg som jag fick nys om på annan sida nätet. Fyrbåkens Blogg. Det denna kvinna tog upp var mycket intressant, i synnerhet den senaste inlägget om underliga ljud. Tänkte vad spännande detta ska bli att lyssna på men visst blev det spännande men också en chock. Jag har nämligen själv upplevt sådana konstiga ljud. Men det var några år sedan. Den tiden var den svåraste i mitt liv så jag var sjukskriven vid just detta tillfälle. Jag skrev då mycket dagbok.  Men ska här återge den text som stod i min dagbok.

10/3-05

Denna morgon vaknade jag tidigt av ett konstigt ljud. Det lät som en blandning mellan djurläte och maskinläte. Ljudet var starkt och även hundarna reagerade. Ljudet kom två gånger. Mycket märkligt

slut citat

Dagarna efter så kollade jag upp med olika människor om det hänt någon olycka med tåg eller bil eller lastbil, men inget sådant hade hänt. Min man vaknade inte av ljuden heller. Men som sagt mina hundar reagerade. När jag gick in på dom sidor som Fyrbåken hänvisade till och lyssnade så kände jag ju igen min ljud. När jag senare även kollade upp lite mer. Så var det många som tyckte ljudet påminde om en Shofar, är ett musikinstrument, en typ av blåshorn, som används rituellt inom judendomen. Jag var även då inne och lyssnade hur en Shofar låter och jag måste hålla med dom som tycker ljuden låter som en Shofar. Det tycker jag med. Det jag tycker är lite spännande är att det är judiskt. Ett instrument som judarna använder vid olika rituella situationer. Har även kollat andra kristna sidor där jag funnit att en del tror dessa ljud förebådar Antikrist framträdande. Jag vet inte vad dessa som jag redan från början kallade basunljud betyder. Det får vår Herre Jesus uppenbara och visa. Det jag varsnade var att jag hörde två gånger detta ljud år 2005 men när jag lyssnade på inspelningar här på nätet så var det fler gånger det stöttes i basunen.

Men vi måste vara vakna och trycka oss ännu närmare Jesus för snart nalkas vår förlossning

Amen

Alex

3 kommentarer:

  1. Ja,det är både skrämmande och spännande...Sist när vi hade bön här,så hörde både Annika och jag dessa ljud långt bortifrån skogen....Ha en fortsatt välsignad helg!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Allt får vila i Herren. Ha ni med en välsignad helg,
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag visste inte om förren nu, att du hade en blogg, så jag har gått igenom den, och svarat. Den är verkligen fin Alex. Jag dessa mystiska ljud, och läten är skrämmande på många sätt. De ekar nästan i öronen på en när man har varit inne hos Myrra och lyssnat på dem. Det är tur att man fick svar på att det var fler som hade hört dem. Ha en välsignad kväll, med de dina. Kramar !

    SvaraRadera