måndag 27 februari 2012

Ensam med Jesus

Har inte skrivit på några dagar nu. Livet i har tagit allt för stor plats så jag har inte funnit utrymme för att sätta mig och skriva. Ner i djupaste dal där allt är mörkt och svart. Men se då jag såg en utsträckt hand, en sårmärkt  hand. Trots att man kan känna sig ensam så kan man ändå veta att det finns en just en som aldrig sviker som aldrig tycker man är tjatig som aldrig tycker att man ska försöka vara glad. Nä till Jesus kan man gå precis som man är. Och där har jag varit nu, bara inför han. Ty när svårigheter kryper inpå för mycket då finns det bara en plats jag vill vara och det är ensam med Jesus och ingen annan.

Ha en välsignad kväll

kram Alex

8 kommentarer:

  1. Jesus är med dig i livets alla förhållanden. Vi får ha vår blick på Honom. Och snart kommer Han för att hämta oss hem Alex. Då är kampen, striden, smärtan och tårarna borta för evigt. Ja, vi får bära varandras bördor. Vi få be med och för varandra. Var vi gott mod, tron skall bära dig över de djupa vattnen. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt vi får bära varandra.
      kram Alex

      Radera
  2. Vi behöver ju varandra också,vi syskon i Herren,under resans gång!!!...(Du vet var vi finns)...Herren välsigne dig och de dina!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja syskon i Herren behövs och tack för att ni finns.
      Och Jesus ska rikligen välsigna er
      kram

      Radera
  3. Jag är ej ensam nej jag har ju Jesus.
    Han följer vid min sida vart jag går
    Han leder mig och länkar mina öden
    Och vem som vill kan samma nåd undfå.

    Ej finns en vän så underbar som Jesus
    Så trofast och så kärleksfull som han
    En sådan vän i med och motgång lika
    Jag ej i hela vida världen fann.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack osså för den fina texten..
      kram Alex

      Radera
  4. Ja tack o lov! Där finns alltid tröst att få kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen som Jesus finns som allt förstår..
      kram

      Radera