torsdag 9 februari 2012

Min älskade dotter

115STU~2

Min dotter är en underbar tjej. Trots allt hon gått igenom i sitt unga liv så tänker hon inte på sig själv ändå. Utan andra går alltid först. Hon mår bäst när andra har det bra. Och hon kan se ljust på framtiden trots allt hon har att brottas med. Min kontakt med henne är djup mycket djup. Och dom gånger jag får hålla min dotter i  mina armar är bland det underbaraste som finns. Är så lycklig när hon vänder sig till mig om hon får det svårt. När hon öppnar sitt hjärta. Oftast är hon sån att hon gömmer allt inom sig. Men jag är sån att jag aldrig kan vara tyst om det är något jag bär inom mig. Att såra andra människor finns inte i hennes värld. Nu kanske ni tycker att så perfekt kan ingen vara. Visst hon har sina fel. Det har alla. När jag är irriterad på henne så säger hon inget till sitt försvar, som jag förväntar mig och vill ha. Nä då är hon tyst och jag blir såååå irriterad. Hon är ekonomisk och det är ibland frustrerande för jag tycker om att handla bl.a. väskor. Från att har varit en festprissa så förvandlades hon över en natt till en djup människa. En människa som varit med om mer än som är vanligt för svenska tjejer. Vad Jesus har i beredskap för henne det vet endast han men jag är fullt förvissad om att han kommer bruka henne. Hennes erfarenhet av livet kommer Jesus vända till något fint. Allt det mörka kommer bli ljust. Så låt oss denna dag ta våra underbara barn inför Herren och lägga dom där och bedja för dom och säga till Jesus att skydda dom.

kram Alex

4 kommentarer:

  1. Så fint skrivet!!!...Ja,bönebarnen ska med hem!!!...Vi tar dem lite "extra" inför Herren!!!...Ha en fin och välsignad Torsdag!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. PS: Tiden stämmer ju inte,ha,hahaha...Jag gjorde kommentaren kl:11.05........

    SvaraRadera
  3. Oh, Alex. Jag känner så väl igen detta underbara förhållandet, mellan mor och dotter. Det är så speciellt. Både du och jag har underbara döttrar, som vi kan tala med allt om, och som du säger så älskar vi dem innerligt högt. Nej, ingen är perfekt, men man älskar ändå !!! Och hur än livet gestaltar sig, så är det tryggt att veta att Jesus omsluter oss på alla sidor, och vill vårt allra bästa. Ja, vi få be till Jesus, för alla barn och ungdomar i landet. Det finns många som lider nöd, och kanske inte har någon mor att gå till. Tack för ett underbart inlägg. Och Jesus hör alltid våra hjärtas böner. Kramar !

    SvaraRadera
  4. Ja & vi är väldigt tacksamma för att vi har såna fina mödrar som ber för oss och aldrig ger upp hoppet hur det en kan se ut för oss ;)

    SvaraRadera