söndag 1 juli 2012

Helt enkelt jag

Skriver ner några rader på min blogger igen. Har nyss varit inne och läst Johns nya blogger och den var så fin så jag blev själv sugen på att skriva ner några rader.
Mitt liv snurrar på som vanligt i hög takt, det är så mycket som ska hinnas med nu med djuren innan hösten. Burar som ska byggas och andra burar som ska renoveras samt alla ungar vi får vid denna tid, och framförallt att sköta och försöka hitta köpare till dom. Fast detta har inte varit svårt för det mer eller mindre är köer om detta. Har även en hemsida om vårat stall. http://www.alex11.se.
Där är mitt och Helenas stall och det är där jag tillbringar många många timmar just nu.
Helena har precis fixat färdigt vårat kontor och nu är det färdigmöblerat och är så fint. Även har vi kylskåp nu och tanken är att detta rum ska vi kunna sätta oss i lugn och ro när vi jobbat hårt.
Så nu i veckan ska en 3-fackare till kaninerna fixas. Och övrigt på schemat denna sommar är 1 stort fönster, 1 dörr samt väggar som ska bytas ut. Sen tror jag nog det är höst.
Några möten finns just nu inte i min värld, tyvärr men jag tror att Jesus även är med mig när jag snickrar och håller på. Mitt Forsa är något jag verkligen brinner för och det är en liten del av en barndomsdröm jag hade.. Nja jag kan lika väl berätta vad min verkliga barndomdröm var.
Jag ( finns än) drömde om att ha en liten gård, med djur för själv hushållning, en/några kor för mjölkning, höns för ägg och någon tupp att slakta för att få lite på bordet, en gris till julen och att själv sköta detta och ha en häst att plöja och sköta allt med. Inga maskiner och buller och bång utan låta mig och mina djur sköta det själv så att säga. Även ta med hästen ut i skogen och hämta hem virke för att bygga samt även för att klara vintern med ved. Ja ni kanske förstår vad jag menar.
Ja detta har varit min barndomsdröm men som jag skrev nyss finns det nog kvar ännu.
Men det är svårt i den tid vi lever i tyvärr men jag vet att många många går tillbaka och lever såhär och jag tror att många mår mycket bättre av detta. Men detta räcker ju inte för man måste ha frid med Jesus och ha han i sitt hjärta, har man inte det så hjälper det ju inte hur man än anstränger sig för att få lugn och ro. Man kan sitta på en stol hela dagen och man tycks ha det lugnt och fint men hjärtat kan storma, men man kan (som jag ) ha fullt upp men ändå att det finns en inre frid.
Det är inte på detta det hänger på och inte på hur många möten man går på, visserligen är möten och att träffa kristna viktigt och just nu saknar jag detta oerhört. Den gemenskapen som fanns var så oerhört fin och underbar. Men det är ju som det är och livet går vidare. Nu vet jag ändock att Jesus är med mig oavsett om jag sitter på ett möten eller mocka skit. När jag hade det så jobbigt när jag förlorade Therese så var det just Jesus, och dom ensamma stunderna som höll mig uppe. Och det var dom stunderna som byggde min tro på en fast klippa. Min tro är inte byggd på något annat än samvaron med Jesus. Var vid Hillen i fredag, just där man hittade Therese, det var så fint och behagligt just då att bara sitta där och höra måsarna och vattnet klucka.
Nä nu kan jag inte sitta här mer ska iväg snart och jobba ..
Ha en underbar välsignad söndag..
Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar