onsdag 19 september 2012

Bloggar

Läser en del bloggar och det är mycket som skrivs... men detta är min blogg så här känner jag att här öppnar jag mig helt. Ja jag vet att andra kan säga sitt liksom jag säger i andras bloggar.
Det är ju så det får man ju ta..
Tänker på hur ord kan såra och förvrängas och allt kan bli fel. I dessa dagar som varit har ord spelat ut många människor mot varandra... kristna människor så ska det ju inte vara ... tycker jag. Detta lilla organ som tunga och mun är kan förstöra så mycket.
Men i mitt inre så finns det som mitt hjärta har varit fyllt av dessa dagar.. FÖRLÅTELSE... 
Hur viktigt är inte detta ... vi har inget att förlora på att räcka ut en hand.. jo kanske vi är rädda för att det inte tas emot denna förlåtelse men ack då är det ju så.
Kanske vi är rädda för att vårt förlåtelse blir missbrukat.. lämna det åt Jesus..
Att förlåta en gång för mycket är en gång för lite det känner jag .
Kan även bli så mycket fel i mycket när man får höra om någons handling eller ord men inte
fått höra hela historien.. alltså bägge parter... vi måste var ödmjuka...

Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar