söndag 23 september 2012

Söndag

Frid alla där ute.

Igår var Tula och jag på utställning igen.. min lilla prinsessa plockade hem 3 rosetter och blev Best in Show 3.. alltså hon kom som 3 av finaste hunden på hela utsällningen.. trötta och frusna kom vi hem till Kalle. Vi åt lite Tula och jag sen somnade vi jämte varandra i sängen.
Mina djur är det bästa jag har. Hur dum eller galen jag är så älskar dom mig.Om jag uttrycker mig fel någon gång så tittar dom bara på mig med frågande blick men arga blir dom inte.
Jag har många många gånger frågat mig själv varför jag aldrig funkar bland människor men jag tror jag vet det nu. Min stora trut och mina ord .... jag kan helt enkelt inte vara tyst.
Men jag står nu där jag står och vad har jag. Jo jag anser nog att jag har ganska mycket ändå.
Mina djur och Jesus. Det får räcka och bli över. Andra åker på möte varje helg och träffar likasinnade i tron... för mig funkar inte detta. Så vad gör jag då. Jo jag kryper ner i min säng med Bibeln och låter Jesus tala till mig.
Visst möten åker jag på  och kommer så att göra men någon gemenskap någonstans är det inte. Åker dit som "publik". Men mitt behov att åka minskar mer och mer... tycker det ger mig inget ...ja jag kommer ifrån detta mer och mer.. varför det vet jag inte.
Många vet jag tror jag åker dit  eller dit men jag har bara varit på två möten tror jag dom närmaste månaderna.. varav ett var en mardröm... Holy drunk.
Ja om man asner att man tjänar Jesus med att åka på möten och även medverka på sådana.
Så ligger jag risigt till.
Nä nu ska jag still mitt hjärta och låta Jesus göra det han gjorde med mig när Therese var försvunnen. Sätta mig och låta han ta hand om detta.
Jag vet att Jesus älskar mig.

 Allt vad jag äger jag lägger i min Jesu dyrbara hand.
Vardagens allehanda göromål ...min Jesus styr med säker hand.
Att inte frukta morgondagen är så härligt underbart.
Nä med Jesus vid rodret jag säkert hemåt far.
Om än jag trött av vägen blir och allt känns tungt och jobbigt. Min Jesus står där säker och trygg och säger frukta ej.
Måhända andra mig fördömer men Jesus ack det ej gör.
Nä han om någon vet vad var och en har.
Så låt oss nu med tillförsikt lägga varje dag i Herren Jesus säkra hand och hemåt det far.
Om jag känner mig misslyckad här och andra mig pekar ett finger åt.
- Har du skördat din frukt för Jesus säg.. många yttrar till andra...
Men Jesus han ser i det lilla och grå och han ser min bön för arma små... ja Jesus han frågar ej efter stort han vill att vi ska vara små.. i hans heliga hand

Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar