måndag 22 oktober 2012

Lite nytt

Jaha nu har vi unnat oss nya soffor.
Blev skinnsoffor, oxblod.
Känner mig så lyxig när jag sätter mig i dom.
Jag tackar Jesus för allt det goda han ger mig och min familj. Han leder mig i allt, ja från den lilla sak i vardagen till stora beslut. Jag ser hans kärleksfulla hand i allt. Han är min vän och min klippa. Han som drog mig upp ur den djupaste botten. Jag kan förlora allt men Jesus finns alltid hos mig. Det är så tryggt. Mitt liv jag lagt i hans sårmärkta hand. En väninna till mig som är en sökare. Berättade förra vecka att hon är så förundrad hur jag orkat med men då sa jag att Jesus har burit och bär mig annars hade jag aldrig orkat. Livet må skifta för mig och det kan ibland kännas lite tomt på människor runt mig men då knäpper jag mina händer och då förstår jag att jag är inte ensam jag har ju Jesus.
Alex

4 kommentarer:

  1. JÄTTESNYGGA soffor Alex!!!
    Förstår att du är glad i dem,,,det är alltid roligt med lite förnyelse i hemmet...
    Önskar er en fin fortsatt vecka,,,(vi är i Vetlanda på Söndag,om du vill åka med,hör av dig.)
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helen.. ja det piggar upp en att ändra lite.
      Jag vet tyvärr inte hur jag har det på söndag.. vi har lite mycket just nu men om jag hinner så dyker jag upp annars få finns ni i mina böner
      Ha en fridfull helg
      kram Alex

      Radera
  2. Åh vad fint du har det Alex. Förstår att det känns lyxigt att sjunka ner där och läsa Guds ord. Önskar dig allt gott ifrån ovan. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack även du Annika .. ja om du visste .. livets bröd samtidigt låta det lekamliga sjunka ner i något mjukt .. lisa både för kropp och själ och ande.
      Önskar dig en underbar helg med Herren
      kram Alex

      Radera