lördag 6 oktober 2012

Såningsman




En sådd är vårt liv här i tiden och en gång ska inbärgning ske. 
När arbetets dag är förliden den mognade skörden vi se.
Det verk som är utfört för Jesus, det skall evigt bestå inför Gud.
Hans namn vare ära det håller att leva och dö för Hans bud.

Det är endast nåd att få giva sitt liv uti Frälsarens hand.
Det är endast nåd att få bliva ett redskap i Mästarens hand.
Att trygg i Hans omsorg få vara hur än allting förändras på jord.
Och troget Hans budskap förklara och bringa försoningens ord.

När skaran går in uti staden och jubel och lovsång man hör, 
då vill jag gå med uti raden, och instämma i änglarnas kör.
Då bringa vi Jesu all ära som har köpt oss åt Gud med sitt blod.
Tillsammans med nära och kära, som tjänat Hans rikssak på jord.

                                                                                      Gunvor Haag 

Denna sång kom till mig nyss när jag stod och skalade potatis.
Jag sprang snabbt och letade upp mammas gamla sångböcker.

Allt är av NÅD och endast NÅD.  

Jag säger AMEN till denna text. 

Fridshälsnignar

Alex  
   




2 kommentarer:

  1. TACK,,,för att du delade med dig av den!!!
    Hoppas att du är bättre nu???
    KRAAAM och Herrens Välsignelse!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frid Helen.. Ja jag är mkt bättre nu.
      Kram och ha en välsignad dag.
      Alex

      Radera