fredag 8 mars 2013

Gån ut i hela världen och predika

Frid alla därute i cyberrymden…. igår var jag hos några trossyskon och vi samlades under bön och brödsbrytelse…. Herren var med och det var så mäktigt att kännas att Jesus var mitt ibland oss. … Vi samtalade lite osså och när jag efteråt åkte hem så sjöng det i mitt inre… när jag åkte dit kände jag mig utsliten men Jesus hade fyllt mig med kraft …även idag känner jag hur denna inre frid finns där och den har lyst med sin frånvaro nu i en tid… ja jag kan bara säga att det bubblar inom mig.. Jesus är Kung…

Det mina tankar går till när det jublar inom mig såhär är hur vi kristna lever… det är så viktigt att vi håller oss nära Jesus och inte glömmer vår bön och bibelläsning men även och här vill jag poängtera.. även att vi umgås och är tillsammans med andra kristna…

Vi kan inte leva i denna värld om vi inte har syskongemenskap…. då lurar vi oss själva… vi möter så mycket synd och frestelser i denna värld vi lever i att detta är livsviktigt…

Vi kan inte bara tänka att vi ska ut bland syndare och låta dom få se att Jesus är allt … vi måste vara styrkta av livet med Jesus och gemenskap med trossyskon…

Djävulen går omkring som ett rytande lejon… och han vet våra svagheter.. och dem utnyttjar han..

Att vara ibland syndare … fodras att man lever mycket nära Jesus.. det är så lätt annars att dras med ..ett litet finger där  och sedan hela handen.. det är inte synden som är värst utan lögnen …lögnen för oss själva och och lögnen vi servera andra… men Jesus kan vi inte ljuga för där är vi som en öppen bok.

På sista tiden har jag mött kristna som säger sig att … det är så viktigt att gå ut i världen och inte sitta i kyrkor och sånt.. men men .. hur kan man säga så.. att sitta i kyrkan gör man ju inte för syndaren det gör man för sig själv …att få möta Jesus .. få ordet … vara med trossyskon … sedan går ju alla dessa kyrkobesökare ut i sin vardag som ju innehåller många många syndare…

Det är fel att knacka på dessa kyrkobesökare… dom är lika mycket ute bland syndare som mången andra frälsta..

Min tanke är då…. hur tänker dessa kristna som resonerar så… är dom förmer.. nä nä bort det… alla är vi lika inför Jesus …

Allt är av nåd allenast…

 

Alex

1 kommentar:

  1. Tack för ett väldigt bra inlägg,som jag säger stort AMEN till!!!
    Tack även för en underbar gemenskap i går kväll,vi blev beklädda med ny Kraft och styrka!!!
    Må Herren Välsigna dig och de gåvor som du fått av Honom att bruka!!!
    (Tack för att du finns)...
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera