onsdag 7 januari 2015

En tid

Det är ett tag sen jag skrev i denna blogg. Många vindar har blåst. Min man har fått flytta till sitt himmelska hem, men saknaden är djup. Men snart möts vi igen.
Under den tid sen min man lämnade mig har jag fått se hur mäktig min Jesus är och hur kärleksfull han är. Det har inte gått en dag utan jag har fått se hur han bär mig.
Jesus har omsorg. Jag har också fått förstå att hur viktigt det är att hålla sig nära Jesus i denna sena tid. Det är så lätt att sk. flyta med och vips så kanske man har hamnat vid kanten av den väg som bär till himlen. Men vi har en mästare som älskar och då räcker han ut handen och hjälper oss att komma upp på vägen igen.
Önskar er en välsignad dag
Alex

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du skriver igen, Alex!
    Ja, Jesus är en hjälp i nöden, väl beprövad och
    Han har en sådan oerhört stor kärlek till oss!
    Tack för ditt vittnesbörd om detta,
    hur Han har burit och bär dig igenom det som varit och är svårt.
    Du har så mycket att dela med dig, av livserfarenhet och upplevelser med Herren!
    Rik Välsignelse över dig, de dina, din kallelse och tjänst!
    KRAAAM, KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Livet kan kännas orättvist, och jag känner din smärta. Ty du har verkligen fått gå igen så mycket älskade vän. En dag får du svar på alla frågor...Jesus älskar dig så mycket, ty han ser rakt in i ditt nakna och ärliga hjärta. Var vid gott mod älskade syster och Gud skola välsigna dig rikligt. Stor kram.

    SvaraRadera