fredag 17 februari 2012

I Guds Närhet

Jesus på moln

Jag har min glädje i att hålla mig intill Gud; jag söker min tillflykt hos Herren, Herren Ps 73:28

Ja, det är gott att vara hos dig, Gud. Jag vill så gärna leva mycket nära dig. Det är bara så lätt att komma på avstånd. Sinne och tankar blir upptagna av denna världens ting, och ett eller annat smyger sig in och skiljer mig från dig. Men så snart jag kommer på avstånd, försvinner hjärtats frid, och jag blir rastlös och osäker. Och din välsignelse stängs ute. Jag ber dig, Gode Gud, dra mig nära dig. Riv ner allt som stänger och skiljer. Det kommer nog att kosta något, men ännu mer kostar det att leva på avstånd från dig. I din närhet kan inget ont nå mig. Där är jag trygg. Där är jag glad. Så jag lägger mig vid ditt kors.  I din närhet skall jag finna frid. “Jag söker min tillflykt hos Herren”.

kram Alex

8 kommentarer:

  1. Tätt vid korset,städs jag vill,hoppas,vänta,vaka...Tills jag frälst på andra strand,Himlens fröjd får smaka!!!...Tätt intill JESUS,får vi vandra,i denna sena tid,,,att vi inte blir efter på vägen.....Var välsignad!!!...KRAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jesus är vägen, sanningen och livet
      kram Alex

      Radera
  2. Du kan alltid komma till oss, som älskar dig Alex. Ingenting är för smått, och ingenting är för stort. Vi är en syskonskara som får dela problem, och hjälpa varandra, och be för varandra ända tills den dag vi står välbärgade, inför vår Herre och Kung. Hoppas du kommer med på söndag ? Kramisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack käre syster i Herren. Det är så skönt att veta att vi kan gå till varandra med allt och även till Jesus.
      Vet imorgon om jag åker på söndag.. skickar dig ett mail då...
      kram Alex

      Radera
  3. Kan känna igen mej i det du skriver. det finns alltid massa som vill komma emellan. Men då får man fly till jesus och tränga sig närmre honom kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gumman så är det ... skönt att Jesus armar alltid är öppna för oss..
      kram Alex

      Radera
  4. Jag knäppt mina händer kring korset
    Och lämnar den platsen ej.
    För yrrande nöjen i världen
    För ära och guld o nej.
    Och lockar mig jordisk lycka ett bländverk som falnar dör.
    Jag vill till korset mig trycka där kärlekens röst jag hör.
    Där kärlekens röst jag hör.
    Bert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta urgamla kors... är så tilldragande..
      inget är så mycket värt som detta kors..
      kram Alex

      Radera