måndag 23 januari 2012

Bara Nåd

 

Bara nåd

 

Allt är av bara nåd. Jesus gick lidandets väg för vår skull. Vi kan inget kräva vi kan bara ta emot i nåd. Vi människor vill så ofta hävda våra mänskliga rättigheter.    Man har rättighet säger man. Detta kan tyvärr kanske många gånger även färga vårat liv i Jesus, man anser man har rättighet att ta ut det och det från Jesus.  Men man får inte glömma att allt är av nåd. Jesus är kärleken och han giver oss av kärlek och kanske många gånger det vi ber om hade om han själv gjort på sitt sätt blivit mycket bättre. Men av kärlek så ger han oss många gånger, vi får aldrig glömma att att det är av nåd.

För mig är det                                                                                                              En nåd av få vakna varje morgon frisk och kry. En nåd att ha ett hem och mat på bordet. En nåd att jag har en underbar man och en underbar dotter. En nåd att jag har underbara trossyskon.

Så min bön är till Jesus. Ge mig ett öppet hjärta så jag kan se och hjälpa där det behövs. Att jag får vara ett redskap för Jesus till hjälp för människor.

Vi kan inte ta något för givet. Ty vi vet inte hur morgondagen ser ut. Men ett vet vi att vi har en Herde som vakar över oss och vad som än händer så bär han oss.

kram Alex

3 kommentarer:

  1. Ja,det är en stor Nåd att ha tak över huvudet,en säng att sova i,hälsa till kroppen,mat på bordet,nära och kära,,,vad mer kan man önska sig härnere på jorden???...Och inte nog med det,vi har ett hem som väntar därovan också!!!...Det är gränslös Nåd att Han älskat oss så,att Han köpte oss fria på Golgata,med sitt eget dyra blod!!!...Tack för denna tankeställare,vi har så mycket att vara tacksamma för!!!...Allt Gott!!!...KRAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Kom att tänka på kören: O, Gud din nåd är bättre än liv...Jesu kärlek är gränslös och Hans nåd är oändlig. Vi får tacka Herren för, att vi fortfarand kan ha det så bra, samt bedja, och hjälpa dem som har det sämre ställt. Du har ett sådant kärleksfull hjärta Alex. Önskar dig Guds frid under natten. KRAAAMAR !

    SvaraRadera
  3. Det är så sant så ;) kram Angelica

    SvaraRadera