onsdag 25 januari 2012

Spargris

 

spargris

Idag är mina tankar på detta med att spara pengar. Alla säger till en att spara pengar för oförutsedda utgifter och för allehanda ändamål. Du ska placera dina pengar på olika aktier osv. Visst mänskligt sett är det ju rätt men jag fick ett Himmelskt perspektiv idag på detta. Vi här i Sverige har allt många i andra länder bara kan drömma om. Mat på bordet, säng att sova i, ett jobb att gå till. Kläder på kroppen. Ändå klagar vi. Vi måste ju resa, vi måste ha nya gardiner, vi måste ha en ny bil osv. Ärligt talat måste vi egentligen detta. Vi har ett så fint land och runt husknuten en underbar natur. Måste vi ha dom senaste gardinerna ???? Måste vi ha en ny bil, den gamle fungerar ju oftast utmärkt.

Nä jag tänker inte börja spara pengar på olika konto, jag ska låta mina sk. sparpengar gå till dom som behöver detta. Jag har så mycket så jag kan gott dela med mig.

Matt 25: 34-46 Läs gärna vad Jesus säger där

Nä varför spara här på jorden, vi ser ju hur pengamarknaden gungar och tänk att få glädja några människor. Att några ska kunna få känna hur det känns att vara mätt. Det kan vi nog inte här i Sverige föreställa oss hur det är. Snart kommer Jesus och allt blir lämnat kvar. Bilen, gardinerna, husen ja allt.

Ha en välsignad kväll Alex

5 kommentarer:

  1. Jag håller med dig Alex. Har har själv upplevt, hur Herren, fyller på mina förråd, när jag har slösat bort både pengar och annat, till andra människor som behöver har det lite bättre. Och kan man göra någon glad och välsignad. Ja, då blir man det även själv. Vi behöver icke bekymra oss om morgondagen. Tack för det du delar med dig av. Det är så värdefullt. KRAM !

    SvaraRadera
  2. Ps. Ser visst att jag har börjat stamma när jag skriver...? Hahaha!!! Ja, ja, det är inget att göra åt nu, det är så lätt att man missar.

    SvaraRadera
  3. Så sant!!!...Vi får samla våra skatter i himlen,där inte mott och mal förstör dem,,,för där vårt hjärta är,ska vår skatt vara!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  4. Visst är det så , ibland är det lätt att man tänker att man vill ha det o det. Men som du säger behöver man egentligen det? Väldigt ofta blir ju svaret nej haha kram angelica
    kika gärna in på min blogg oxå om du har lust ;)
    http://enbergochdalbanasturne.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Angelica: så sant .. ska genast in på din blogg .. kram Alex

    SvaraRadera